lördag 5 december 2009

inköp

Igår kväll köpte jag 30 nystan delight i färgen 03 samt 09. http://garnstudio.com/lang/se/visgarn.php?garn=Delight för att göra denna.http://garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=115&d_id=36&lang=se

Jag ska inte göra den stora rutan i ryggen för det ser bättre ut utan den säger de båda proffsen Deisy o Linda. Bra när folk säger så tycker jag. Sen använder jag de två milerade garnerna där den blå är lite diskretare än den andra o därför skall vara grunfärgen. Just nu virkar jag på de 33 mormorsrutorna. Ja just det ; hela koftan ska virkas med dubbelt garn o därför ska man ha så många nystan. Den är uppstickad i Alpacka o skulle gå på mer än 1300 kr. Tv att Delight reas nu så blev det "bara" 750 kr. Se där vad man kan spara mycket pengar så här i jultider.

O jag som inte skulle köpa mer. Tur man inte är sämre än att man kan ändra sig.



Garnet är underbart i alldeles nytt o jag köpte det hos Deisy design.

1 kommentar:

  1. Den kommer bli fin! De blå tonerna är snygga och garnet mysigt:)

    SvaraRadera