måndag 24 maj 2010

reflektioner en kväll i maj

hhttp://textilgaraget.blogspot.com/2010/05/utlottning-av-garner-i-mohair.html
Har hittat en ny intressant blog o där lottas detut fina handgjorda garner.
Pröva lyckan du med men garnet är mitt =)

I em när jag satt på balkongen o sonen spelade data inne med en kompis så SOMNADE jag i den goa värmen. Aaaah. I morgon ska jag ringa Karma för att se om de har mer av det Parisgarn i korall jag behöver för att bli färdig men sen då.....
Förutom den förbaskade gardinen till svärmors kök som är sååå tråkig så funderar jag på att göra en top i mitt egenfärgade guldiga silkebouclegarn. Detta ska varvas med vanlig slätt dito men då måste jag göra ett stickprov... Å så tänker jag mig en citron i grönt tunt ullgarn så det blir en limefrukt eller rosa från garnpaletten o vad blir det då?? Bubbelgumscitron? Äsch. Sen funderar jag på en vit skir sjal i nåt superdupertunt ullgarn från Ingrid. Fast då måste det vara ett fint mönster speciale. Idag har jag beställt en bok från Adlibris som heter Think outside the sox som innehåller 60 mönster från en slags tävling i tidningen Knitters. Jag stickar ju just jättemycket strumpor eller har för avsikt i alla fall. Livet har många varv kvar att ge trots eller kanske tack vare att jag blir 50 år nästa år. Godnatt nu eller nå´t.

1 kommentar: