torsdag 2 september 2010

allt o inget

Jag hamnade på stickameras underbara sida o såg
detta: http://stickamera.se/sticklagernorrland2010.php
Attans att mina semesterdagar är slut i stort sätt. Jag vill jag vill! Har jag tur så kommer det tillbaka nästa år.

I morgon stänger Carinas garn sin dörr för evigt (?) o packar ner sina nystan. Det är stickkafe mellan 11-18 o jag ska dit efter jobbet. Har jag varit med från starten i Masthugget måste jag ju även vara med i slutet.
I övrigt såhar jag inte stickat så mycket på en sak utan pillat lite här o där: En tuggummirosa mudd i rigakryl till en tjej som vill dölja ett fult ärr. En birchsjal (mitt älsklingsmönster) till min jobbarkompis, väpnarhuvan till sonen o nystartad pppitröja till en utlandssvensk 3 åring. Efter pippitröjan o sjalen ska jag inte sticka till någon mer än de närmaste.
Jag ska stickas Annas axelvärmare till min mamma samt några vantar till mig själv o maken, är några av de saker jaf ska göra inom kort. Det finns ju lite garn att ta av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar