måndag 3 oktober 2011

spahelg

Hade inte med någon kamera men hösten stog i sina vackra färger i solljuset denna vackra lördag när jag o maken kom till Vann spa inte långt från Lysekil i Bohuslän. Vi köpte med oss räker o bröd o satte oss på en bänk vid Gullmarsfjordens strand o njöt av sensommarens varma vindar. Faktiskt.
På vägen dit hade vi gjort en avstickare till Grunnebo garn vid Torps affärscentra ungefär på väg in i Uddevalla. Maken hittade underbara nystan till en pippitröja jag änge tänkt göra till mig själv fast i andra färger nän de vanliga. Ock det blev faktiskt ett akrylgarn som var så fint likt ull att jag tog fel sas. Men jag är jättefint. Jag har ju nalltid tillhört dom som pratat väl om akryl o tänker fortsätta med det framför allt eftersom dagens akryl integår att jämföra med det som fanns för 10-20 år sen.

På Vann badade vi, åt gott samt jag fick mig en ögonuppfräschning som var jätteskönt. Alltför snart var tiden till ända o vi åkte hem på söndag eftermiddag. Ock ja en strumpstickning var med. Tallyho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar