söndag 13 januari 2013

Min nyaste kofta

Jag har denna gång gjort halsen något trängre o det var nog ett bra beslut.  Att endast ha en färg s a s gör det lite enklare på något sätt samt att göra mossstickning som enda mönster tillsammans med de fina knapparna blir koftan än finare.  Jag är supernöjd så här långt. Jag ska sticka ca 5-7 cm till o sen göra ärmarna färdiga innan resten på kroppen. Upptäckte på den förra att det var rätt tungt när ärmarna stickas sist.

Till Sip&Knit i fredags ville jag ha en ny sjalstickning jag inte behövde använda huvudet till. Gick till Strikk o hittade detta fina garn o en rundsticka jag egentligen inte behövde men har upptäckt att de är väldigt bekväma att sticka med. Bambu.
Ha det gott om där ute:-).
Ha lite tålamod med mina bilder snälla.  Håller på att lära mig min nya mobil/dator . Fniss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar