onsdag 25 juni 2014

Nu är det officiellt!

Till hösten ska jag bli "kontorsråtta" på heltid! Efter att min kollega en dag jag kom till jobbet berättade att hon sagt upp sig har tankarna börjat röra på sig. Och idag när var jag hos chefen för att prata om kommande höst pratade vi om den nyinrättade tjänsten som blir inom det som kallas Äldreomsorgen/hälso och sjukvård i Majorna-Linne'. Ock.. Jobbet blir mitt!

Bort med dagliga klientmöten, handläggare, stämpling av 6 000 papper o kopiering av desamma. In med jaa vadå? En massa papper som skickas ut o kommer tillbaka, beställningar i Gbg nya sk Winst, telefonmöten med brukare, anhöriga o kanske personal.......

Det jag bla hoppas vinna med detta är att lära mig nya saker och träffa nya människor med en liten annan vinkel än i dag samt att inte vara så socialt trött jag är när dagen o veckan är slut. Jag gillar verkligen mitt jobb och är väldigt bra på det men efter 13 år har jag fått möjligheten att gå vidare. Dock samma chef och samma stora personalgrupp, annan enhet och arbetsplats på tredje Långgatan 18 Gamla Polishuset igen.

Jag kommer verkligen sakna en hel del av de fantastiska besökare vi har med sina individuella erfarenheter och alla goda gapskratt, flirtiga kommentarer och ilskna blickar men jag får möta andra.
En rolig och spännande höst ligger framför mig- igen:-)

2 kommentarer:

  1. Det låter jättebra! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. spännande! grattis o lycka till :)
    ha en fin sommar nu!

    är juh här o kikar men e kass på att lämna avtryck :/

    kraMyz

    SvaraRadera