söndag 5 oktober 2014

Segt

För ett år sen satt familjen i den tvåa vi skull få tillbringa hela oktober i och livet var rätt så eländigt. Jag gick ju på kryckor, vår nya lägenhet var en lortplats och Tele2 envisades med att skicka räkning på ett bredband som inte var installerat. Fast... Mitt upp i allt hade vi i alla fall varandra o framförallt gick det bra för sonen. Eftersom han har en bra skola och en bra fritid tuffade månaden på. 
Så idag stormtrivs vi alla inklusive katterna bra på alla sätt och vis och nu närmar sig dagen när jag ska börja mitt nya jobb. Jag trodde jag hade förberett mycket för den nya personalen men jisses så mycket frågor de ställer. Men jättebra. Dock har jag gått och draget på en envis förkylning länge och är som sagt tämligen seg vilket gör att jag är oändligt trött. Denna helgen går i vilandes töcken.

Koftan har jag hunnit en bit på o satt i nya knappar i köpta i Borås. Dock kommer dom inte att räcka så jag ska jaga nya på Kviberg om några veckor.
                          

Jag kunde inte hålla mig från att börja något litet och enkelt. Muddarna är från Anna/Playsweetmusic
                          
En liten bit har jag kommit och snart är det dags för tummen. Efter att flera gånger lyckats göra två vänsterkanter börjar jag nu alltid med den högra. Av någon anledning är alla mönster gjorda just för vänsterhanden 
                          



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar