söndag 2 november 2014

Söndag o färdiga muddar

I fredags blev jag äntligen färdig med dessa

 Rätt enkel mönsterstickning men nästa gång ska jag använda mörkt garn till mörk ruta i mönstret lika med grundfärgen. Som nu blev det tvärtom o liite svårt att tänka tvärtom. 

I veckan har jag oxå fixat naglarna. Nöjd som vanligt. Hopoas du ser den lilla korsetten med knapphål o snörning. 
I dag var jag på Symässan på Kviberg. Tyvärr var inte Opal där då jag ville köpa svart strumpgarn. Nåja. Hittade till slut ett kanadensiskt sockgarn o detta ståndsägarr vissade det sig vara enda importören i Sverige av ChiaGoosstickor. Fasta lace med den umderbara röda kabeln. Jag köpte 2 st med 120 cm a' 70 kr. Som hittat.
Sen lite knappar till turkosa koftan som bara har ärma.r o lite annat pill som kantband o så där. Träffade trevligt folk oxå:-)

Häromdagen hade jag Fuck Cancertröjan på mig när jag gick till lunchrummet o där frågade en av soc.sekr varför detta budskap... en lite underlig fråga men jag svarade att jag taget ställning o här på jobbet träffar jag ju ändå inget folk... Alltså jag menade klienter/ besökare men vet inte hur hon tänkte... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar