söndag 26 april 2009

Fin gåva



Den fina garnvindan har stått på en vind i Majorna i väntan på ett bra hem sa givaren. O så fick jag den. Allt är hemmagjort o den går att dela i två större delar samt ta bort småpinnarna oxå. Den är jättefin o kommer från ett 1700-tals torp vilket göra att den antagligen är lika gammal. Givaren har själv använt den på den tiden "alla" skulle färga garn antingen man kunde sticka eller inte. Vilket sekel-ursäkta- decinnium det gäller vågar jag nog inte prata om här.
Bilden till vänster är en korg full med garn jag spunnit på mina olika sländor. Har haft en städdag med de samma i samband med att jag skulle låna ut en o upptäckte att alla sländor var upptagna.
Den lilla koftan växer o även ufo-sjalen. Bilder kommer så småningom.
Ps. ursäkta att mina bilder ibland inte är så perfekta men jag försöker lära mig.Ds


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar