söndag 19 april 2009

Nästa projekt efter min ufosjal




Den här koftan ska jag snart göra till en liten söt 1,5 årig dam i denna färgen:


Jag har redan två nystan efter förförra Grötöfesten så det behövs bara två till o de fixar jag i morgon hos Deisys.

I övrigt har jag spunnit en del på tigerbrun ull från Spinspiraration men får inte till den där tunna tråden som är så lätt för mig att få på slända. Tur jag ska på spinnträff den 2 maj o kanske kan få lite hjälp. Det beror antagligen på ngn tekniskt inställning. Jag kan inte påstå att jag slänger mig på vare sig rock eller stickor efter en arbetsdag nu när jag jobbar heltid men då jag väl tar mig tid är det fantastiskt roligt med alla konstigheter det blir med en spinnrock i huset. Sonen sa att till semestern kan fadern karda, han själv lära sig spinna o jag sticka i kvällningen. Jaja...

1 kommentar: