söndag 8 november 2009

"Gör du inget annat än stickar?"






Frågan kom häromdagen på jobbet o det är ju inte första gången. Direkt svarade jag att jag diskar, lagar mat, hjälper till med läxor.....


Men varför i hundan kom det så direkt att jag måste försvara mig? Är det ff det där med förspilld kvinnokraft eller att det är en "hobby"? Kan det vara så enkelt att det tom kan vara lite avundsjuka på att man kan ha en hobby man kan ha hemma? Jag behöver inte gå iväg till ett gym eller simhall o då behöver jag dessutom inte komma i försvarsställning för det är naturligt. Om man är fritidsfiskare (känn på ordet), så är man ute eller så sitter man hemma o binder flugor t ex. Men att bara sitta o sticka.......DET tänker jag fortsätta med OCH ta "bara"en promenad!
Nog om det. På bilderna ses mitt senaste alster. Ett par muddar i garn som jag köpte för att pröva på, härom helgen. Underbart garn måste jag säga, förutom att virka i. Det är fyrtrådigt o om man inte passar väldigt noga kan man bara få med sig en av dom i en luftmaska

Tråkigt skuggmönster som livats upp med tumme o picokanter. ViKanGarn.

Här finns oxå mitt senaste tillskott från Stickfrossa. Underbar höstgul. Vill ha mera av denna sort. Det är en alltiallopåse som är perfekt för mina behov. Ja man vet ju att perfekt är Annas mellannamn....

Nu skall jag börja å¨min bohusstickning: En mössa till dottern som heter Gotiskt mönster i rosa.

1 kommentar:

  1. Tack för din fina kommentar och så bra att du är nöjd!

    SvaraRadera