fredag 19 februari 2010

helgen

I morgon skulle jag ju vara på Blå stället men väljer att stanna hemma. Ibland tror jag det är bra att stanna upp o känna efter. Visst är det kul att träffa vänner med dessutom en kul hobby men när man som jag denna vecka träffat ca 400 olika personer i jobbet är den sociala förmågan på sparlåga o räcker knappt till familjen. Dessutom har vi äntligen fått tillgång till vår källare o de har kommit från GLC med de saker man magasinerat därifrån. Tyvärr verkar det som att vår otur i kontakten med dom håller i sig för nu är alla våra gamla lpplattor från 70talet borta. Inte jättemånga men de som vi faktiskt gallrat ut för att spara. Dessutom har två gamla backar med sommarstugeporslin från mannens mormor oxå försvunnit.

Det enda vi kan hoppas på nu är att någon annan av våra forna grannar fått dom i sitt magasin om nu Glc packat fel. Har det en gång börjat jäklas är det lätt att det fortsätter.
Detta är ngt vi gemensamt skall pyssla med i helgen... Sen ska jag ta en rejält tag i min virkade kofta a la drops. Men det går inte lika fort för mig att virka som att sticka slätstickning. Tyvärr.
I helgen ska jag oxå uppdatera här med lite olika bilder.

Hurra däremot för alla som stickar, spinner m m för OS!

1 kommentar: