måndag 20 december 2010

idag

Dessa mössor enligt Tant Kofta mönster "Jack Nicolson
som finns att ntillgå på hennes blogg har jag nu gjort två av. Den rosaaktiga till min dotter gjordes mellan fredag o söndag kväll. Den grönaktiga började jag sen med direkt i går kväll även den. Nu precis är den färdig o jag har sytt på min märke i den också. den ska svärmor oxå få.
Dagen idag är nog den sista hela dagen jag är sjukskriven men några pengar lär jag inte få se innan jul från försäkringskassan i alla fall eftersom de vill ha in mer kompletteringar från min läkare. Tur att jag får retroaktiv lön i alla fall.
Eftersom jag inte gillar jul så är jag glad att denna högtid snart är över. Visst är det kul för barn men i övrigt så kan jag vara utan den. Men detta kan jag skriva mycket om
men inte denna gång.
Däremot har vi i går kört iväg Håkan för att han troligast ska få gå till katternas himmel även han. Någon kanske tror att vi kör slut på katter men Osiris finns kvar alltmer tillgiven o personlig. Om allt går som vi vill så kommer snart Börje- en ung herre på ca ett halvår att flytta in här. Han finns till beskådan på hmsidan till Råmossens katthem som du kan goggla på. Börje finns bland de bilder som ligger under hanar. Andra bilder kanske kommer på en blogg nära dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar