måndag 13 december 2010

vantar



Svärmors vantar med reflextråd.










Svärfars julklapp





Naturligtvis ska jag pressa o fixa till dom innan det är dags för inslagning.


Här kommer mina egna som jag är väldigt nöjd med.
Dessa från Tant kofta








Framför allt dessa som verkligen sitter som "hand i hanske" (eller vante. Från Yll o Tyll alltså.









För ett tag sen sa jag att jag skulle börja med Sticfrossas axelvärmare men då får jag nog va helt ensam hemma för koncentrationens skull. Fick bara inte igång mönstret som ju inte är svårt men...Det är lite som att sticka ett resår på typ 2 räta o 3 aviga. Det flyter liksom inte i bra i huvudet på mig. Kanske någon kännerigen sig men sån e´ja.

Var på luciafirande men bla något generade femteklassare o däribland sonen. Fast söta är dom med stjärnmössan käckt på sne.

2 kommentarer:

  1. Nu blir jag nyfiken på reflextråden. Har du stickat in den eller syr du in den i mönstret?
    SItter själv och stickar på lovika vantar och blev så inspirerad av dig!
    Många goa hälsningar

    SvaraRadera