måndag 9 januari 2012

Nybilstitt

Det känns som vi varit i varenda bilaffär som finns vilket ju inte stämmer, men ändå. Vi återkom dock på eftermiddagen till den affär vi startade i och kan nog enas om en bra säker bil med ok kostnad.
http://w.w.w.kia.se.rio/
Tillnamnet är till och med eco ex. Eftersom vi inte vill ha metallic så får det bli en vit. Dock är inte affären avslutad för det gäller att skynda lååångsamt. För oss är det här den största pengaaffär vi gjort tillsammans ännu. Dock ska det INTE bli ett låneinstitut som ger oss dvs bilfirman pengarna. I den fällan har jag gått en gång och aldrig mer.
Nu är ju denna blogg mest för handarbete men bilen verkar vara ett bra arbete (haha). Och det är väldigt roligt för oss som ju har en son vars fritid kräver mer och mer sena kvällar när han inte ska röra sig i stan själv.

Vad gäller stickning håller jag just på att sticka på nytt ett varv jag gjorde igår men vad gör man inte. (Det gick inte heller att fuska till det.)

I morgon tisdag ska jag på halvårskontroll med den "lilla" magen och få se även rent medicinskt hur det gått. De två senaste månaderna har inte matmässigt varit så lätta för nästan allt smakar uschligt. Utom hårt bröd utan pålägg. Vad jag förstår är det inte helt ovanligt så jag återkommer i morgon för den som ev är intresserad. Jag är det ju i alla fall :-)
Nu tillbaka till Bohusstickningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar