tisdag 14 maj 2013

14 dagar kvar

Ännu en semesterdag som började med att jag gick upp o åt frukost med sonen och sen gick jag och lade mig igen. Väldigt skönt att få tillåta sig sånt och vem skulle väl bry sig? Jag är ju vuxen:-)
Maken har jobbat dygn o kom inte hem förrän vid halv tolv och då åkte vi iväg så jag kunde lämna blodprov för ämnesomsättningskoll. I höstas fick tant doktorn för sig att eftersom jag bara har 44-48 i vilopuls (och ett perfekt blodtryck för den som undrar) så kan det vara nåt fel på hjärtat. Ja till och med pacemaker kom på tal. Fick en rätt stor chock faktiskt. Häromdagen språkades vi vid igen och nu kaaan det ju faktiskt bero på att jag har en väldigt bra kondition! Skit samma! Men hon kan väl få lite mer blod av mig....

Har idag kommit en bit längre på koftan med lite olika enkla mönster. Nu blir det dock inget mer än rött före nederkanten. Har totalt bara ett guldgult nystan men tre röda. Om det är så somrigt vet jag inte i färgerna förstås. Kanske mer höst och kanske börjar jag på nåt annat sommarfärgat innan denna är färdig. Eller kanske inte. I morgon blir det jobb igen samt stickcafe på Världskulturmuseet på kvällen. Ses vi där?

Under tiden jag stickar lyssnar jag gärna bok bok med Storytel i mobilen. Just nu serien med sjukpensionerade svenske polisen Martin Olsson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar