tisdag 21 maj 2013

7 dagar o stickcafe. Igen;-)

Efter en lååång arbetsdag, 10 timmar så åkte jag genom ett otroligt åskregn med spårvagn till Knit &Purl på Olskrokstorget. Där fick jag sex nystan till av det garn jag stickar min senaste kofta i så den kan bli klar. Tom samma färgbadsnummer men jag tror det ljuger lite eftersom de fyra jag nu har är i två olika färgbad vad det verkar. Men det gör inget. Det som inte går åt kan jag lämna tillbaka mot annat garn eller pengar. Ja jag vet förståss vad det blir.....
Sen låg det ett nystan på soffan som L tyckte passade med min nyfärgade hårlock så det fick följa med hem. Kan vara bra att ha som sjukhusstickning.. En sjal kanske för visst behöver jag fler? Tog två kort där man ser etiketten från olika håll. Sock superwash merino tencel la boheme. Lite får o lite trämassa lite bohemiskt sådär. Bra översättning va? Och handfärgat o maskintvätt. Ca 400 m. Sockgarn. 160 spänn minus tisdagarnas 10%rabatt. Gosigt o praktiskt. Kanske blir just sockar kanske? Får se. Förslag mottages tacksamt. Nerver nu på utsidan o lite Citodon på insidan vid väl valt tillfälle. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar