måndag 6 januari 2014

Sista helgdagen på länge

Efter idag är det ingen extra ledighet förrän till Påsk så det är skönt att dagarna sakta men säkert blir längre. Kanske slutar det att regna ett tag så blir det ännu bättre...
I lördags använde jag min ena julklapp för att få fotvård på http://www.mazi.se/fotvard som ligger på Storgatan 24, en stenkast från Avenyn. Eftersom maken och jag var tidiga strosade vi på Avenyn och som en händelse kom jag på att det var jättelängesen jag varit inne på Deisy Design så vi gick in och kollade runt. Då hittade jag "världens sötaste kit".  När jag stog och liksom klappade på den o blev förevisad av fina Linda vad tanken var med kitet, frågade maken om jag ville ha den. Ja tack sa jag, och den blev min. Så JAG har inte köpt garn ännu i år:-)

Jag började på den sjal det ska bli: Drops 93-15 och nu kommit en bit på den. Jag hade lite besvär med hålmönstret i början men det löste sig bra.
Å fotvården då? Jo den var väldigt skön och jag gick hem på fina fötter. Stället kan rekomenderas. 
Kan man tänka sig: fottjejen både stickar och virkar och sen visade det sig att vi bor i samma område dessutom. Göteborg är en liten stad, minsann.
Igår tog vi bort alla julsaker för nu är det våren som är i närheten. Skönt.
I dag stundar träning på Lundbybadet och sen hemmadag med sonen som har lovdag även i morgon då vi vuxna arbetar. Själv tänker jag komma vid halv sjutiden till Röhsskas stickkafe. Kanske ses vi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar