fredag 31 januari 2014

Vilken dag!

Behöver inte stressa på morgonen för maken skjutsar mig o sonen men glömmer mina glasögon hemma. Jaja. Har extra där jag ska vara i em så det går bra ändå. Kommer till den reception vi har på Tredje Långgatan övertygad om att det är där jag ska vara denna förmiddag. Kommer in och upptäcker att min kollega oxå är där! Nu är vi två receptionister där och ingen på Kustgatan. Nåja. Samtal dit om hjälp från annan kollega i det huset o jag tar vagnen dit o kommer bara tio minuter efter att vi öppnat. Kollegan sköter ruljansen o allt är lugnt. Jag kollar det schema som gäller mina tider denna vecka o NATURLIGTVIS har jag misstaget mig o skulle vara på Kustgatan hela dan. Men. Mina glasögon kan jag ju använda HELA dan!

Dagen går o jag väntar på att en kollega ska meddela mig om de nya "infoskyltar" jag ska göra. Under  väntan på eftermiddagen har jag tomt på besökare men när hon kommer vid halv fyra ramlar det in besökare som behöver mig hela tiden. Visst är sånt typiskt. Nåja. Arbetsuppgiften har lite tidspress eftersom infon gäller from nästa vecka men såå roligt det är när det händer grejer utöver det vanliga! Klockan fem sänder jag det mail med info som skall gälla till berörda, stänger datorn o åker hem till sonen. 
Tanken var ju Sip&Knit denna kväll men det får bli en annan fredag.
Nöjd o glad inför helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar