lördag 1 mars 2014

Fårfest i Kil o Syfestival


En söt härva som gåva.
Söta knappar från Afrika.damerSomliga gillar grodor och
 jag gillar får:-) Sedan en påse med pärlor från Tant Kofta.Sedan länge har jag funderat på ytterligare en härva av detta garn jag tidigare köpt 2 av hos Garnasinne. Nu kan jag göra en kofta (!) kanske.

Detta kit ska bli en Karusell som är Tant Koftas mönster o garn.Jag har verkligen trätt ur min trygghetszon vad gäller färg:-)
Två "härvor" fin merinoull blev det oxå. Detta borde gå i gång mig att spinna igen!
På vägen hem satt vi förståss och stickade igen i de ca 2.5 timmar resan tog. Vi var ett gäng lyckliga damer som nästa år tänker resa igen.

Så till dagens besök av Symässan på Kviberg. 
Egentligen skulle jag köpt tillräckigt av dessa två färger så det blir en tröja. Undrar varför jag 
inte köpte tillräckligt för en tröja. Å nu hinner jag inte dit i morgon.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar