söndag 23 augusti 2015

Fortfarande sommar

Idag var vi på Tjolöholm mannen, dottern och jag. Dottern gillar fina "gamla" kläder så vi bjöd med henne på utställningen med kostymer från filmen Elisabeth I. Eftersom mitt knä nu strular mycket kan jag inte gå så bra överallt jag vill. Jag hade det ändå jätteskönt på en bänk i solen där jag skickade på nästa vante. Senare åkte vi till Stoff o Stil o fick äntligen köpt handtag till väskan.  Konstigt att vissa enkla saker ska ta sån tid. Fin blir den i all fall o ska nog invigas i veckan om det inte kommer regn. I morgon är det arbetsdag igen.

1 kommentar:

  1. Ser att ni haft lika fint väder på er sida idag.
    Toftavanten finns i boken "Gotländsk sticksöm" på sidan 54. Det är bara ett grundmönster som du sen får jobba själv med. Lycka till

    SvaraRadera