söndag 29 maj 2016

Grattis på mors dagönskan via Facebook?

Alltså ibland känns det som om jag är 200 år som inte förstår alla olika önskningar och gratulationer folk ger sina anhöriga på nätet. Visst skriver jag grattis på Facebook till olika vänner vid födelsedagar men till flera väljer jag att gratta personligen och inte där "alla andra" ser det.
När jag nu ikväll kollade in på FB ser jag hur många som helst som skickade morsdagshälsningar just via FB och undrar varför? Är vi idag så uppkopplade och har så mycket bekräftelsebehov att vi måste visa alla att vi minsann inte glömmer mamma idag, eller exempelvis en syster på hennes födelsedag? Jag förutsätter att folk som gör detta även ringer mamma eller syster när det gäller men åter varför berätta det för fler???
Och ja jag blev också uppmärksammad idag av både son och dotter. 


Idag startade jag upp koftan Hamburgsund för att ngtråkig resår är bland det bästa man kan sticka på Stickkafe'. Idag var det sista gången innan sommaren på Sticknätets träffar på Redbergsskolan och sommaren ligger framför oss.
Den här formlösa högen är ytterligare en Birch/Skira sjalen. Då Norogarnet tog slut hittade jag ett nästan identiskt egenspunnet och egenfärgat lacegarn att fortsätta med. Volken dag som helst ska den blockas. Den blev ju just i går färdigstickad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar