söndag 4 oktober 2009

bara skrift idag

Igår hade jag en häftig stickdag med Dalslands bästa strumpstickerska! Mannen skulle till ett 25 årsjubelium med gymnasieklassen i Åmål. Vad passade då bättre än att jag bjöd in mig själv till S i Ed! Sagt o gjort så åkte vi upp till svärföräldrarna o lämpade vi av sonen där o fortsatte sen till Ed där jag blev avsläppt för ca 7 timmars stick o pratupplevelse. Jätteroligt!
Hann äntligen upp till mönsterkanten på mannens evighetströja ni ses skymta i förra inlägget. Den är sååå tråkig. 390 m ska jag nu upp i. Vad har jag gett mig in på även om det är ett fint mönster från en Debbie Blissbok.
Håller även på med min virkade vante även om jag nu förstått att garnet är ngt tunnare än den Stickfrossa Anna använde men jag har lagt till lite här o var så nu så.

Hoppas kunna komma på Karmas stickcafe på onsdag.
Nu ropar stickningen igen efter att den fått ligga i dvala under tiden jag bakat underbara Kanelbullar -Kanelbulldagen till ära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar