lördag 12 juni 2010

stickning m m-förståss

http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=97&d_id=18&lang=se här kan man se den kofta jag börjat på i mitt sockerrörsgarn. Det bidde ingen sjal för den var på väg att bli 3.5 meter bred o sånt går ju inte. I dag har jag tom gjort en provlapp för att se om det funkar. O det verkar det göra.

Jag hade tänkt vara med i Botaniska i men tog fel på dag vilket flera märkte som försökte ringa mig. Detta var ju verkligen jätteroligt i sig men jag var helt inställd på i morgon o har nonchalerat allt som skrivits om WWWKIP. (kanske ett w för mycket). I morgon ska jag i alla fall kolla ordentligt på mina mönster med medeltida kläder o på måndag ska sonen o jag åka till Myrins som påstår sig vara stans billigaste vad gäller linne till detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar