söndag 17 juni 2012

Nutid och dåtid

Det vackra som syns här uppe och nere är en del av den mysteriesjal jag och många andra håller på med nu som en "KAL" via Facebook. Den heter Fellowship och innehåller ledtrådar med namnen på gänget som var på äventyr i Sagan om Ringen. Den yttersta kanten heter Aragon. Nästa ledtråd är del 6 - Merryl. Den ska jag ta itu med ikväll. Om jag orkar.

Nedan blivande sjal är oxå en sk KAL som heter TTL Mystery Shawl 2012. Dessa båda sjalar hittar du på Ravelry. Mönstrena/ledtrådarna betalar du för. Men det är en engångssumma för hela sjalen och ledtrådarna får du i en dator nära dig allt eftersom.

Här blockar jag den tröja jag köpt lite garn och mönster till hos Garnfabriken vid Järntorget i GBG. Det olivfärgade tillhörde en "Buttercup" jag stickade som en "KAL" för några somrar sendan men aldrig blev nöjd med. NU är jag nöjd. Väntar på att delarna ska torka så jag kan sy ihop den.


Den här vasen kommer från mitt barndomshem och tillhör en av de saker jag ska försöka bli av med via Blocket liksom kaffeservisen nedan. Jag tror inte på att spara på saker bara för att; barn eller barnbarn vill ha, samlarvärdet blir högre eller annat. Bättre då att någon annan får glädjas och att ajg kan få lite pengar till familjens gemensamma semester eller liknande. Sån är jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar