lördag 30 november 2013

Inköp o blommor

Idag bestämde jag mig för att pröva ett för mig nytt förvaringsätt för mina pelargoner.  Detta är ett gammalt sätt med att man klipper ner blomman hårt o sen ställer undan den kallt under vintern utan att vattna. En planta tog jag tom bort jorden från o lade den bara i lådan med krukorna. Förr var detta oxå en typ av förvaring av dessa blommor o man hängde då upp dom som man gör med ex torkade örter på vinden. Sen var det bara att plantera dom i fin jord igen i mars ungefär. Går det så går det. Alla 13 orkideplantornana vi har samlade jag  ihop för att de ska fixas lite med oxå men detta är makens ansvar:-). Sen ska det in lite julröda begonier i fönstren bla.
Förra lördagen gjorde jag en beställning till Garnkorgen på nya SVARTA kablar, ett kit 4 mm strumpstickor samt nya favvostickan Karbonz 3.5. Dessutom tjusigt neonfärgat sockgarn från Regia! Underbart med färgsprakerier.
Nu ska jag försöka avsluta den idag såå tråkiga (men fina) sjalstickningen jag började på i Augusti tror jag. Heja mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar