måndag 11 november 2013

Mycke' nu

Klockan 8 var jag hos nya tandläkaren på 34 år. Vid midsommar kom ett rätt underligt o opersonligt brev från tandläkare T. Där stod att de tagit över de patienter som så ville från Tandläkare X dit även hans tndhygenist flyttat. Ett tag senare ringer dom och jag får ett erbjudande om tid oxå. Idag var jag som sagt där o måste säga att det var med visst bävan för hur detta skulle gå. Jag har inte varit missnöjd någon gång de här åren direkt utan fått bra o snabb hjälp i både stort o smått o så även min man (o före detta). Idag fick jag dock reda på under undersökningen att flera av oss patienter hade dåligt skrivna journaler o som i mitt fall bara sorgfälliga lagningar som strax måste bytas ut när (inte om) jag får ont. De var mycket tydliga med att jag gärna fick inhämta jämförelser hos ngn annan. Det som är bra är att det inte var något annat problem. I slutet på november ska den första reparationen göras. Synd att det inte finns garantier. Tandläkare X har ju stängt. Väl på jobbet träffade jag på en annan som just varit med om samma med samma tandläkare! Samtidigt har ingen av oss känslan av att de bara vill tjäna pengar på oss, om ni förstår.

Efter jobbet var det dags för att träffa en chef för vårt bostadsbolag o gå igenom allt som hänt sen vår misslyckade/lyckade flytt. En mycket trevlig man som två gånger höll på att få vår hallampa i huvudet då han är 1.98 cm lång! Han klarade sig dock med huvudet i behåll o vi är mycket nöjda med detta samtal som framför allt genomsyrades av en acceptans och förståelse för vad vi genomgått samt en viss summa för de extra utlägg mm vi haft.
Låg lampa:


Efter detta gick jag till Lundbybadet för möte för de med FaR-recept. Fysisk ktivitet på recept. Jag har jobbat på Sagda bad i min ungdom på 80-talet o dessutom haft sånt recept förut så detta är inget nytt för mig så med start kanske redan på onsdag med egna övningar i varma bassängen ser jag fram mot några bra stärkande månader. Att jag nu tränar i denna form gör att jag kan göra det när det passar mig o slipper passa in det med Frölunda spec. Sjukhus rehabtider. Jag bor ju granne med Lundbybadet. Med FaR-recept blir det billigare oxå: 1.155 kr för tre månader. Inget Curves på ett tag då alltså då inte där finns tillräcklig träning för mitt knä just nu.
http://goteborg.se/wps/portal/enheter/idrottsanlaggning/lundbybadet/!ut/p/b1/jZJZjqswEEXXkgUgDGb8NBAGA0kYA_wgZ4CGYIYMDWH1L72A1uv6q9I9KunosgWbMxxUoABUGXJsxhY9-W5q8myGnnQ_eyGVvOgGGo8hsNJQADzG-60Sebwlg08g_wnASNhGBgR7STCAEygHqEQcH2H5bzzQQaBoHAJWosrAwTzyE27PWYD_G69byBZkDwDFs0TgIDsJ1QBCgOAf__8yCPyPP7JZm0uL8XBqc5uWS56mkxme1EZ6LUPyWoPd1T0XOpIYXN65ncB49Ooz6vtEFbHkyMP3Q66pLkqSnnVZ1CyefjXHB610B7jVs50Du_0yQ_es39ZHbDlDoJsm7nNXfc8ouziX9i6oyrwttKlJbSd3Kr9KhcqsOuBd7TCvB1V-PMwlizrxPm3T58mlfg2G65EmJw1NO3GMpZIc3BBbr57AQ1msLlPxdTUY9sA9DbTZsDt7oFc2_6iQf1cB2ZjNgFBG7TxCdQAHw052zTM6eDq3vyTdLnqvOzfo8D1qw3YNkdlj7CWCpb-zXhSPN3FMhVcdj-EyEmt8EWwOOTVripcbpdHl51Ycl-k0vnMyTkFnpfQmIf_pbtt9rJt6QaQ2Eo_tIDkN0vKKR8mGxWxRd8Pp0-TUzsFiDP5sIL1EwyFbNBwzi0e0sG_waKNwoN28V06PAr6-vvdr-Y5WZQYOb47rNYbnsa7qy3WJ0JlpUKwHtwvoES9MC_UYRtG6qiY-uS9TQ-T3PHo5eXCazmsQezQqwgxhaGeukGrPNd6-IDPwuhcTbmTSw3xdyu2BW9aKBh_dtOhM0_QEwuSbf54Uw2w!/dl4/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/?useDefaultDesc=0&useDefaultText=0&contentIDR=19354a8049cb1b7a9367937ea1dfb28d

2 kommentarer:

  1. Intressant länk där...( undrar hur många som vågar följa den?! Jag gjorde det...och kom iaf rätt.) Tycker det är skönt det börjar reda upp sej hemmavid ♥

    SvaraRadera