torsdag 26 december 2013

En annan dag

ÄNTLIGEN är julafton över och all inre stress och frustration den kan föra med sig. Personligen är jag ju inte överförtjust i allt vad denna den största av sk familjehögtider för med sig i måsten, trots att man ju inte behöver uppfylla dom. Jag är mer av den synen att det är viktigare att ha små men många tillfällen med familj och vänner under hela året och vårda dessa istället. 
När nu ändå Julaftonen  kom var det förståss väldigt trevligt med svärföräldrar och stora dottern som kom till vår "nyaste" lägenhet, för att fira med oss. 
Efter mat och Kalle Anka delades det förståss ut klappar. Jag fick hela tre saker realterade till min mobil som jag använder som boklyssning på faktiskt. Jag prenumerar på Storytel där jag kan streama och spara ner hur många böcker jag vill under en månad. Att  kunna ha den på armen under tiden jag tränar, bakar, diskar eller promenerar är lättare än att ha den i fickan. Eller BHn....

Av sonen fick jag det enda i stickväg: en underbart liten garnberlock.

Eftersom jag också heter Eva får jag även namnsdagspresent av maken. Två par fina örhängen i stål jag genast satte i öronen. Mer om dessa en annan dag.
Hoppas ni har det bra därute. Själv jobbar jag alla mellandagar för jag har ju haft en del"ledigt" i år redan och mina kollegor behöver ta igen sig också. Nedan min japanska sjalstickning med favoritmönstret "två räta en avig" av Tant Kofta. Garnet är Ito som Marita Rolin importerar från just Japan. Helsilke.
Ps. Jag fick lite annat också som pedikyr den 4 Januari. Men då är det redan ett nytt långt år framför oss. Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar