lördag 24 maj 2014

Sommar o ny stickning

Ja' Ingen kan väl ha missat att det är gött väder!
Idag slog maken och jag till och fixade en sänggavel a' la M Timell med hjälp av en spånskiva, vaxduk vävd som tyg samt silvertejp. Himla bra blev det!

Efter det startade jag (sist av "alla"), på Ravello vars mönster du hittar på Ravelry. Eftersom jag köpte en hel del Holst/Softliknande nystan på mässan l Borås i höstas har jag flera olika färgkombos att välja på. På Fb finns en CaramelKAL som bl a stickar denna tröja samt annat.  
Något annat; Anna -Playsweetmusic- frågar på sin blogg var bästa stickplatsen är.
För mig: På resa. I soffhörnet. Ute . OM då gärna med en bok i öronen. Om jag är ensam:-))))
Jag kan ju inte pästå att det går fort i början eftersom nacken byggs upp av korta varv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar