söndag 29 november 2015

1-a Advent

ERRATA: Det blev fel längre ner i texten med att jag påstår att jag VILL vara respektlös..... Fel förstås. Förlåt.

Det som är bra med den här perioden är att man kan lysa upp sitt hem med ljus i fönstren och på borden samt ha (jul)röda gardiner och andra dito textilier. Använder man dessa saker off-season anses man nog som lite fnoskig: i alla fall räknar jag dit dom som har adventsljusstakar året om i fönstren:-). Jag räknas nog själv dit för något annat. Just nu översvämmas Instagram o Facebook med allas adventsljus, lussekatter och annat man vill visa och jag ska väl inte vara sämre. 
T
Något annat som är bra är att det snart är jul och att den dessutom sen är över! Jag tillhör ju dom som inte gillar mycket av det som liksom ingår med alla som pratar om hur stressade dom är inför detta och som ska hinna med allt som "krävs" antingen av dom själva eller krav som ex anhöriga lägger på dom för att julen ska vara bra så man kan lägga ut detta på alla medier. Tänk om vi alla kunde släcka ner våra olika sk sociala medier dessa tre dagar och vara sociala med varandra i stället? En annan slags vit jul kanske och sen återkomma och säga att denna jul varit avkopplande och ostressig??? För vår del har vi rätt avslappnad inställning till det hela och de julklappar som ändå delas ut här är olika insättningar till ex UNHCF och Röda Korset förutom till sonen som fortfarande är barn I övrigt vet jag ju att jag anses ha det bra som har en karl som gillar laga all mat, baka och förbereda för julen och det är kul för oss alla plus att Svärmors revbenspjäll och köttbullar går åt. Och då slipper jag!😉
Nu vill jag INTE vara så respektlös och dissa alla som säger att jul är bäst men ovan är lite av vad jag tycker. Sen gillar jag ju presenter förståss😋
I övrigt går min rehabilitering sakta framåt och jag har varit på första gruppmötet med sjukgymnasterna och dessa var tämligen nöjda. Jag tränar fyra gånger per dag och medicinerar minst fem gånger för att klara det och däremellan stickar jag och kollar på TV. I fredags var jag på stor utflykt på Frölunda Torg men hela tiden var jag rädd för att bli omkullvält med mina kryckor. Himmel viljen syn det blivet, tänkte jag, och satte mig i stället på någorlunda säkert avstånd och Johan fick avsluta handlandet. På bilden ser början på en provlapp för en tröja Johan faktiskt vill ha! Den tredje på våra gemensamma år tillsammans. Nästa helg ska jag förska gå tillRedbergsskolans stickkafe. Tyvärr kommer jag inte uppför trappan tiil Lohrs övervåning än, annars skulle jag gått dit. Har ju faktiskt rätt långtråkigt "mellan varven". Hehe.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar