torsdag 10 mars 2016

Fyra månader sen

Ja då var jag vid denna tiden tämligen full av smärtor, hade nervblockad i benet som gjorde att jag inte kunde ta mig till toa utan fick ringa efter bäcken i tid och otid ( blir alltid kissenödig vid nervositet), byte av isbandage, morfininjektioner, morfintabletter, Panodil, mer is, mer morfin...... Att få den första muggen kaffe var då himmelriket i allt detta.


Idag var jag på veckans sista sjukgymnastik o för första gången med på träning med olika rörelsestationer. Men innan detta var det dags för uppvärmning med bla koordinationsövningar. Åh herregud! Tänk att det är mer än ett år sen jag gjorde något liknande så det var inte lätt i början men när jag väl kom igång med bra musik, nästan lite danssteg så var jag lycklig. Att jag kan springa på stället, gå på tå och häl UTAN KRYCKOR OCH SMÄRTA var fantastiskt att klara. Att sen maken får hjälpa mig rulla ur sängen i morgon pga träningsvärk är en helt annan sak. 
Detta bådar gott inför att börja jobba deltid på måndag. Hurra.

Nu blir det lite mer sockstickning till Masterchef på TLC

2 kommentarer: