måndag 28 mars 2016

Ett tag sen

Jag har ju börjat jobba nu o första veckan med bara 2 timmar per dag  gjorde mig så trött att jag lade mig vid senast 8 på kvällarna. From förra veckan  blev det 4 timmar per dag o detta gjorde att jag äntligen började känna att jag hann med att göra någon nytta oxå. Så på onsdagen var det tyvärr dags för en vårförkylning av det stora fallet o det var bara att sjukskriva sig 100% igen.
Under denna vädermässigt fantastiska påskhelg har jag snörvlat o haft feber men idag gav vi oss ut till havet.
Vi åkte till Lilleby o satte oss i lä på trappan till sommarkiosken ett tag. Underbart!!!!!!. Detta var första gången sen förra vintern det inte gjorde ont i knät under en promenad o även detta har gjort dagen extra trevlig.  Visst stelnar o svullnar knät o gör ont men nu ser jag äntligen att allt är på rätt väg.
Ett par fina sockar har oxå blivit färdiga o sista ärmen på makens tröja är påbörjad. När den tröjan väl är färdig ska jag börja på en Loppa (Damejakke av Pinneguri) jag med, av garn från Majas Manufaktur jag köpte på SIV. Men först då.
Just det. Har oxå köpt garnet Mithril som från början gjorts av ull från samma får som användes till flera av kläderna i Sagan av Ringen. Bara MÅSTEHAGARN. Eller hur:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar