tisdag 9 juni 2009

Förvaring med o för garn


Denna dag fick vi låna Ts bil för en tripp till IKEA. Här hittades jättebra "tygboxar" som är utmärkt till bl a garnförvaring. Dessutom fick jag tag på tre söta stickpåsar på barnavd av det slag flera andra stickerskor använder. Himla smart. I en av dom kan jag gömma min verkligt dåliga samvete: en virkning av gardin till svärmor som skulle varit klar förra sommaren till hennes köksfönster. Eftersom mönstret inte lämpar sig för spårvagn så är den inte högprioriterad tyvärr.
När jag vid hemkomsten o en välbehövlig vila rotade i mina gömmor under sängen så hittade jag konen bland koner i alpacka. Och --jag visste att den fanns där-- någonstans. Den ska jag nu använda till min buttercup. Man kan ju färga den färdig o räcker inte denna kon finns det ju flera i affären (hos Carinas garn kanske där denna inköpts). Toppen blir nog lite mer "lacig" i detta garn tänker jag mig. Får väl se. Min varma underbara kofta som växer fram skall bli ett ufo tills i höst. ps Boxen kostade ca 50 kr Ds













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar