tisdag 30 juni 2009

Semesterprojekt



Detta är men mitt dåliga samvete sen förra sommaren: En av två små gardinkappor till svärmors kök. De skulle varit färdiga för länge sen om inte så mkt annat roligt kommit i vägen. Tyvärr är det en virkmönster som man måste kolla varenda stolpe på för att inte komma fel o hur kul är det när det finns stickmönster dito som är roligare..... Men nu ska detta med under semestern, banne mig ska det bli klart. Jag sa i o f sig inte vilken sommar hon skulle få dom....



Detta är starten på min buttercup vars KAL jag är med i. Den stickas i Alpacka Indecita vars vita färg bara finns på 250 g koner. Inköpt hos Carinas Garni Majorna.




I morgon bitti bär det i väg till vårt hyrda lilla hus på Björkö
Då ska även silkessjalen nedan med


2 kommentarer:

  1. Det verkar som att du kommer att få det underbart vare sig det regnar eller inte;-)
    Ha en go sommar

    SvaraRadera
  2. Är väldigt nyfiken på din silkesjal. Om du kommer med 12 juli kan du väl ta med den?
    kram och bada salthav för mig med,
    Ann

    SvaraRadera