söndag 4 augusti 2013

Sol

Igår var vi vid/på Hjälvik igen. Herrarna fick sig lite bad innan svart himmel och blixtar fick oss att åka hemåt. Vi hade bunkrat upp rejält med både frukost och lunchmat men bättre ha med sig för lång dag i stället för tvärtom. Dessutom fanns inte vagnen med glass mm kvar. Tillståndet kanske bara gällde juli. Väl hemma repade jag upp kragen på linkoftan jag irriterat mig på och agt undan  som UFO. Ändrat nu till resår och minskat antalet maskor så nu så. Även mina strumpor blev klara ( i bilen till Öckerö) , med lite trådar kvar att fästa bara. MEN! Jag klarar jättedåligt att sticka enkla spetsmönster trots flera markörer. Får väl skylla på medicinering eller nå't men det är sorgligt.....
Nu kommer en ny vecka med sjukgymnastträff o dito gruppträning samt mera flyttplaneringsbestyr på allvar. Har idag lånat ett tapetseringbord så maken har lite att roa sig med:-) Och mer stickning utan spets förståss.
Vi har ingen SKEPPSkatt utan en KEPSkatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar