tisdag 8 december 2015

Jag gör lite reklam

För en ny organisation som hjälper flyktingar på plats i Grekland dit de fortfarande kommer i båtar hela dygnet. Eftersom jag är oroliga för att bli lurad i denna djungel av olika företeelser som nu poppat upp för att enbart tjäna pengar på människor som flyr krig o andra umbäranden. Jag själv väntade tills dom hade ett organisationsnummer.

Det är lätt att glömma Röda korsets bussar vid Andra Världskriget, våra egna förfäders flykt från bland annat hunger o brist på inkomst samt alla som kom från gamla Jugoslavien på 90-talet. Jag väljer att lägga lite av mina pengar på bl a dessa. Föreningen har en FB sida där man kan se vad som händer. Att jag ger info om just denna org beror på att en av de djupt engagerade medlemmarna är min "nageltjej"  som gett mig insyn om bla balgrunden till att Refugees EU startat.

http://refugeeswelcomegbg.se/
Här hittar ni som är intresserade mer info.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar