tisdag 29 december 2015

Näääh inte det oxå

Känns som jag ger upp min fysika framtid ett tag. 
Fick igår magont och inatt var tiden kommen för race till badrummet med en krycka i ena handen. Har du försökt SKYNDA dig förbi olika hinder på din väg mot det enda målet: med stark o ymnig magsjuka. Don't try that at home, om ni fattar. Fattar inte heller att alla såna sjukdomar som låter lite, inträffar på natten. Inte bara att man måste skynda sig fram fort: det ska gå tyst oxå med tanke på andra i familjen. Nåja. Maken tvingade jag ändå upp o han vispade bort kolsyran ur Coca Colan som jag sen intog skedvis. Denna medicin fick jag s a s utskrivet av trött läkare på akuten för kanske 25 år sen efter att varit magsjuk konstant i över fyra dygn utan vätska som ville stanna i kroppen. Så numera om någon familjemedlem visar på ovan sjukdom är det Cola som gäller. 

Den senaste tiden har väl inte varit så rolig i övrigt heller mer än att knät verkar må allt bättre o att jag inte behöver så mycket "vid behovsmedicin". Att kroppen sen är van vid det är en annan sak för då mår jag dåligt av det... I övrigt sover jag dåligt på nätterna då jag inte anstränger mig speciellt på dagarna men det är väl som det är med det. Nu har det gått ca 50 dgr sen operationen som gått bra enligt alla så här långt. Tyvärr, beroende på halkigt o regnigt väder, har jag dock  inte vågat mig på egna utomhuspromenader men det blir väl tid för det oxå... Lite stickat blir det väl men det kommer tid för det med.

På min Ipad spelar jag Harpan, en bra patiens som slår bort några timmar i taget.....
Osiris är en snäll modell med bra bakgrundsfärg till sonens tredje muddpar. De första gick ju sönder av trogen användning, par två blev fina med sticksiga. (Detta skrev jag ju om för ett tag sen:-) Det var ett garn med mer "plast" i än merinoull.
Till slut blev det tredje paret bra i garnet Prada Gold inköpt hos Tant Kofta för flera år sen. Mjukt cashmere men enligt mig hopplöst tråkigt att sticka med då det är flera trådar o därför liknar bomullsstickning......  Nå nu är de äntligen färdiga o det stickas inget mer i svart på länge....
Slut för nu. Hoppas ni andra mår bra😎😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar