onsdag 16 december 2015

Lite frustrerad o nya projekt

Sonens muddar visade sig ha fler hål än beräknat när kylan visade sig så det var bara att börja på ett nytt par. Det är ull o sen nåt blandgarn med bla akryl men det går fint ihop. När jag väl kom på hur jag skulle göra tog väl en mudd ca en dag.

Under tiden sydde jag ihop den andra för att hålla lite längre

Igår maskintvättades tweedgarnet till Johans tröja o det blev jättegosigt och nu är det dags för nystning. Det ska ju vara dubbelt garn så jag tänker ta en tråd från in- o en från utsidan. Blir nog bra.

Jag har gått o väntat på utlovad kallelse till gruppträning på Frölundas sjukgymnastik och ringde häromdagen o pratade med ngn som sa att man renoverar salen o ingen träningen finns. Frågade om den utlovade träningen vi själva fick välja att starta innan jul för att komma igång ordentligt men möttes av ointresse men fick till slut en egen tid i nästa vecka för att få utökat program. Tror en hel del ligger i att jag är den enda av de sista knäprotespatienterna som faktiskt har ett jobb att gå tillbaka till o har en deadline på sjukskrivning redan 1 februaridag.  Att dessutom vara tvungen att söka min VC i stället för Frölunda för ev medicinering o vidare sjukskrivning känns frustrerande. I o för sig sa min doktor att jag får återkomma vid ev problem men fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar