söndag 22 september 2013

Söndag-igen

Hej igen! Det här är vad jag stickar på just nu. 
Den sista sockan från FB-gruppens Septembersocka är nog snart färdig bara jag stickar baklänges lite tills jag hittar felet jag gjorde igår när spänningen var stor under det att Kommissarie Gently spanade runt. 
Jag fick då växla till den lättare sticktekniken på min blivande Foldedtröja med just nu bara räta maskor runt, runt där ingen intelligens alls behövs. Att sen min bästa sticka gick av under tiden (kanske blev spänningen FÖR stor), är en annan historia jag inte drar upp här...

                                  

Folded är ett rätt så enkelt mönster på engelska från Ravelry, som först när man kommer i brösthöjd ungefär börjar kräva lite mer noggranhet av stickaren. Det enda jag liiite ångrar just nu är att jag inte köpte även ett ljusare garn att sticka denna i nu när mörkret kommer. Men på fredag ska jag till Borås o då kanske detta kan åtgärdas direkt hos Magasin Duett. Kanske följer det med just det clementinfärgade jag först klämde på. (Mia:jag ångrar inte att du fick mig att köpa denna färg utanför min sk trygghetszon;-))
8 dagar kvar.....










3 kommentarer:

  1. Den blir så fin! Klart du inte ångrar dig! Annars får du ge den till mig ;)

    SvaraRadera
  2. Ingen risk Mia
    Däremor så blir det gigantisk. Som vanligt gjorde jag ingen provlapp märker nu att det nog blir alldeles för vid. Ska kolla mer i morgon o kanske repa upp. Vilka stickor använde du? Jag fyra som det stod.

    SvaraRadera
  3. Folded är så fin!
    Nu ver jag inte vad du har för stickfasthet men jag fick repa upp min, den kändes lagom stor under stickningen men efter rynkningen satt den alldeles för tajt.
    Med det sagt så hoppas jag att den kommer att passa, att den bara känns så stor nu, hade den känts lagom hade den nog varit för tajt sen.

    SvaraRadera