söndag 15 september 2013

Söndag


                         
Socka nr 1 växer vidare och jag är jättenöjd. Bra enkel häl, enkelt repetativt mönster som ser lite avancerat ut men inte är det och ett garn som är så bra till strumpor. Perfekt kombo tycker jag:-)

Idag har maken och jag fortsatt urstädning av garderober och annat. Å jag som trodde jag sorterat ut mina numera alltför stora kläder men ack vad jag bedrog mig. Jag menar att det är ju inte så att jag sparat kläderna i hopp om att komma i dom igen som man kan göra när man efterstävar att minska sitt omfång efter kanske en graviditet eller annan viktuppgång. Jag vill aldrig någonsin behöva använda kläder som har stl 46-52 som de jag idag stoppat ner i kassar för vidare lämnande till Ebbes hörna. Fattar inte hur jag tänkte där. Två klänningar har jag fått fin hjälp med att sy in så de passar mig i dag och två par jeans sydde jag själv in. De sistnämnda har dock lagts i kassarna idag och så kanske någon(?) tar med dom. 
Himmel vad tomt det blir i fönstret när gardinen man är van vid inte är där. Fast just nu kan jag inte erinra mig vilka som satt där.... Kuddarna används för övrigt av vår katter är de smyger på skator och annat,

 
Här ligger dom (katterna och inte gardinerna) för övrigt och vilar ut efter att vi människor stängt av dammsugare och lugnat ner oss. Dom brukar alltid ligga här i hallen och vänta på att maken ska komma hem från jobbet på kvällarna. Gör han inte det brukar de masa sig in till sonens säng. Är inte maken hemma sover jag numera helt ensam. 
Kolla vilken kraftig pelargonstam på den vänstra bilden. Jag har fått stadga upp den rejält med en jumpersticka. Snart ska den klippas ner och bli skott till fler växter. Har jag berättat att familjen gillar får? Inte så att de invaderat oss helt (några försvann i en annan invasion- av mal), men det händer att vi skaffar oss något med får på när vi reser någonstans. just detta fårettycker jag är extra gulligt. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar