måndag 8 februari 2016

Repat

Alltså inte repat med något popband utan repat upp den här.
Något blev ju fel när ärmarna stickats på och jag vet fortfarande inte varför så istället för att tröjan skulle lämnats åt sitt öde ( vilket den var ett tag då bra så jag inte hittade den förrän maken till slut fann den nederst i tvättkorgen) så beslöt jag mig för att repa upp den.
Sagt och gjort så ofinns Bulb nu och i dess ställe finns dessa.

I går började jag åter om med en "provlapp" till makens tröja med sticka 4.5 o minsta storleken S. Stickade en bit och mätte mot en annan tröja o fann att det nog blev bättre o lite lösare. Jaja. Det där med att sticka mönster med aviga o räta gör min stickning mycket lösare än ren slätstickning medan att flerfärgstickning kräver en del större sto kor än mönstret då jag drar åt lite för mycket. 
Det löjligaste av allt är att jag faktiskt vet det och egentligen alltid borde tänka så. I fortsättningen kommer jag nog att som tidigare strunta i provlapp. Det brukar funka ändå :).
Snart åker jag till måndagsträningen och är lite orolig. Ska försöka komma ner på golvet idag och då måste man (väl?) ta i knäna först? Då nu båda knänas nerver inte vuxet rätt än vet jag att det kommer göra skitont. Men vem vet? Jag kanske kan hoppa över det ledet.......
Det jag vet är däremot att ta med en stickning då jag får vänta länge på taxiresan hem. Gör inte så mycket eftersom jag ju fortfarande har svårt att åka kommunalt.
Ps. Det var bra att stickningen var med för väntan BLEV lång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar