tisdag 23 februari 2016

Stickcafe på Rösska

Det har jag varit på ikväll o träffat trevligt folk. En av damerna frågade vad min underbara sjal heter o namnet är Cameo av designen Paulina Popiolek och finns att köpa på www.ravelry.com.
Garnet är det underbara Pashmina från Madeleine Tosh.
Sjalen är perfekt att ta med på cafe, spårvagn eller ha framför TVn.
Kanske vi ses där någon tisdagkväll. De flesta kommer nog från halv fem o framåt.

Innan cafeet gick jag till Deisy Design o köpte dessa läckra nystan av bomull. Just det! Skulle ju inte köpa mer bomull jag egentligen inte gillar sticka i det eller fästa trådar... Äsch. Jag har ändrat mig. Hela 11 kr styck o det ska bli en kortärmad kofta enligt (bl a) Tant Koftareceptet. Tyvärr var inte Linda där men jag fick bra hjälp av en annan pigg tjej.

Med de underbara garnerna nedan ska jag härma @Vickevira o göra färgglada strumpor.


Nu vill jag ha vår o färg och vårfärg fick mina naglar igår efterläkarbesöket där det bestämdes att jag ska börja jobba deltid den 15 Mars.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar