söndag 28 februari 2016

Nytt på stickorna

I tisdags kväll var jag på Rösska o träffade för mig nya stickvänninor vilket alltid är trevligt. Den ena behövde ha hjälp med att tyda mönstret till Clara Falks sjal Medvind som jag själv inte gjort. Än. Men naturligtvis blev jag så sugen att jag nu har börjat på en egen:-).

Jag använder garn från Geilsk som jag fått av Kristina S, Tussasilk från Onion och et BFL garn Vickevira spunnit o färgat. Det bara blir så himla fint.

I lördags var maken och jag på stan o jag passade på att använda mina rabattcheckar från Gudrun Sjöde'n i hennes affär. Köpte två långärmade baströjor o en vacker klänning/tunika från nyaste kollektionen. Betalade bara lite över hälften o fick med en söt ryggsäck/stickpåse o nyaste påsen
(en stickpåse till att fylla). Nu ska jag sticka lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar