tisdag 16 februari 2016

Sport(?)lov.


Det finns två jättebra saker med att vara sjukskriven förutom att bli frisk förståss: de låååånga sovmorgnar som till slut blev när jag slutat äta alla piller mot o för olika saker på bestämda tider och att jag nu bara tränar (hemma) en gång per dag. Fortfarande tränar jag ju på sjukgymnastiken fortfarande två ggr/v men det börjar. Jag verkligen älskar att slippa gå upp på morgonen! Ju senare desto bättre och det handlar inte om lathet utan om njutningen med att ligga mellan mjuka lakan och t ex läsa tidning o dricka kaffe utan att behöva gå upp sedan:-)
Nu när tiden för just sjukskrivningen börjar komma till sitt slut, vilket ju är jättebra eftersom jag blir allt bättre, så gäller det att njuta en vanlig vardagsmorgon innan vardagen kommer tillbaka på riktigt så att säga.
Den andra braiga saken med att vara hemma just denna veckan är att familjen bästa 17-åring är hemma flera av dagarna och att vi ska måla våra (gubbar) figurer typ såna här: Gollum ur Sagan om ringen. 
Det blir att ta läsglasögon på näsan o måla smått:-). Jag fick den här på min 50-årsdag
                    
  och den är inte färdigmålad än fem år senare.
I övrig stickar jag lite och har som mål att ha organiserat min garnsamling innan veckan är slut. På måndag ska jag till tant doktorn för att se hur fortsättningen blir. Det känns nervöst för att stuffa omkring hemma där jag kan sitta träna ligga hur jag vill är inget problem men verkligheten är ju inte sån i långa loppet. 
Björkevanten sitter just nu på mina strumpstickor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar