söndag 3 juli 2011

jobbigt men på gång

En låång strumpa nästan färdig. Jag ska nog fixa ihop den med ett annat sätt än drops vill för det blev inte så snyggt. Jag gör strumpa två oxå o funderar under tiden.
Med maten är det skitjobigt även om maken fixat för att underlätta. Idag fick jag upp frukosten. Beror antagligen på att det blev för mycket pålägg eller att jag åt för fort. Sen har magen definitivt inte tyckt om mig alls. Att dessutom vara tvingad att faktiskt sköta ätandet med speciella tider o innehåll är ju oxå något nytt. Dvs att jag måste lära mig äta som man SKA göra. Lunch/middag: I mitt fall ex 1 dl protein; köttfärssås, 1 dl kolhydrater; potatis, samt 1 dl grönsaker; broccolli. Och mellanmål som en halv banan eller en kiwi samt frukost/kvällsmat; 2 dl yoghurt eller en husman m leverpastej eller avokado el dyl protein eller gröt m mjölk. Mängden kommer att sakta trappas upp från ca 3 dl till 6-7 på ett åt.
Det är mycket att lära sig o det är bland annat därför man är sjukskriven i mitt fall tre veckor.
I dag är min första vecka över det har inte hänt så mycket. Eller har det??????

1 kommentar: