söndag 24 juli 2011

Söndag v 29

Nu är det fem veckor sedan Operationen som förändrar mitt liv-hela tiden. 5 veckor, 8.1 kg och 13 cm mindre (i midjan).

Kom på nyss att jag kan äta långsammare genom att tugga ut munnen o svälja innan jag stoppar in nästa tugga. Visst måste väl detta vara ett slags I-landsproblem eftersom man kan välja HUR man ska äta o inte ATT man ska göra det. (Lite filosofi emellanåt.)

Idag har det bakats för tredje dagen i rad av son o make. Den förste gjorde en god sockerkaka med smält blockchoklad över. Maken gjorde en underbar äppelpaj med vailjsås. Detta blev faktiskt vår "lunch" o ja jag åt lite av båda. Jag får ju äta av allt men oerhört måttligt. Å vad gott!

I morgon börjar jag jobba igen o herrarna i familjen åker till Dalsland för att byta verandatak å mina svärföräldrar. Undrar om det är någon stickning på stan i morgon, tro? Får väl kolla via fb eller nå´t.
Igår nystade jag upp 6 härvor svart lin från Yll o Tyll som jag köpte 2010 på SIV o började på ett kort kofta med ett slags mosstickningsmönster fast 3+1 räta/avig. Bild kommer så snart jag kommit lite längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar