lördag 29 juni 2013

Idag en solregnsoligregnig lördag-den sista i juni

Vi var på Claes Ohlssons för att köpa små flyttlådor så vi kan börja med småplocket. Dvs finporslin och diverse 
burkar och uppläggningsfat som inte används så ofta. Tanken är att jag ska kunna packa in dom i silke-och tidningspapper
efter att Johan lyft ner dom till mig. Jag är ju faktiskt sjukskriven och anledningen märks ju tydligt så dum på det 
sättet är jag ju inte men det är ändå skönt att komma igång lite och tömma det som går. Sen ska vi slänga/ge 
bort en hel del som inte används under lång tid. En del annonser ska sättas in för att försöka få några kronor för 
mina föräldrars bröllopsservice bl à. Att samla för samlandets skull är inget för mig även om vi har barn som ska ärva
Det lär finnas en del ändå att ta av.

Sen har jag läst både Eddys och nedan Marias bloggar idag och hos Maria fick jag reda på Skånes hobby och genom dessa har jag beställt tunna kolfiberstavar och pins så jag kan blocka mina sjalar bättre nu. 
http://www.pysselochknap.com
Ha det gott i denna svenska sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar