torsdag 20 juni 2013

Vi ska flytta!

Från den femma vi har idag till en fyra som är 20 kv mindre och utan balkong o öppen spis men den är som sagt mindre o rejält billigare. Adress Inlandsgatan 34 a nära Rambergsvallen. Nära direktbuss tii en av sonens skolor, promenadavstånd till jobbet för maken o nära både buss och båttransport för mig. Inflytt 1 oktober och lång tid för packning även för mig som är sjukskriven o tämligen orörlig. Men sitta packa inglas o tallrikar kan jag ju göra i emellanåt... Sen finns ju sommaren när både son o make är lediga tillsammans sen segligen är avslutad.

Det här blir nog bra. Det tog ett dygn sen vi tittat på lägenheten o tills de ringde ang påskrift. Kl 14 idag var det klart!

2 kommentarer:

  1. Du kan se fördelarna med din stilla tillvaro, mycket bra. Enligt min erfarenhet blir det i flygande fläng som glas o porslin o resten blir packat. Ni kanske rent av kan skriva på lådorna vilket rum/skåp innehållet hör till. En så pass strukturerad flytt har jag inte upplevt och nu när jag bor på hemmet är det färdigflyttat för min del. Jag hoppas allt blir bra i nya bostaden. Läget verkar toppen med tanke på kommunikationer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lena. Ja vi har ju verkligen tid för struktur trots mitt lilla korttidshandikapp.;-)

      Radera